Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2018. április 15., vasárnap

Kis Családom Book Tag

Sziasztok!
Egyrészt utólagosan is boldog húsvétot, másrészt nyugalom, a következő bejegyzés készül, csak kismillió dolgom van a következő hetekben, úgyhogy még pici türelmet kérek. Köszi.
Mivel múltkor egy árva kommentet nem kaptam a kérdésekre, amiket feltettem, ezért új trükkhöz folyamodom. A Facebook-page-es dolgot szavazásra bocsátom (tekints jobb felülre), a tag-es bejegyzéseket meg önhatalmúlag csinálni fogom, mert fun és kb. 20 perc egyet összedobni, ennyi időm meg nekem is van. :D


Elsőnek azért ezt választottam, mert régóta szemezek vele és szerintem tök ötletes, meg tudok válaszolni a kérdésekre is, úgyhogy hajrá. A bejegyzés ötlete innen származik, amennyiben kedvet kaptál hozzá és van blogod, te is válaszolhatsz. :)

Játékszabályok:
  • Vedd számba a családodat és válaszold meg a rád vonatkozó kérdéseket.
  • A játék közösségi, szóval bárkinek tovább adhatod és bárkinek jogában áll visszautasítani a kitöltést.
  • Szabadon is vihető, ha senki nem hívott meg, de kedved van velem játszani.
  • Kötelező feltüntetni a játék kezdőoldalát – a Hagyjatok! Olvasok! blogot, linkkel együtt, hogy a teljes kérdéskör eljusson mindenkihez! (Feltüntettem. Ott van az "innen" szóban. :D )
 Hogy mindenkinek világos legyen, én válaszolok az összes kérdésre, nem az adott családtag. Egyszerűen arra vonatkoznak a nevek, hogy azokra válaszolsz, amilyen családtagod van.
Tehátakkor.

Végül is, csak 4 évvel vagyok lemaradva. :D

Én

– Melyik a legrégebben kedvenc könyved?

 Mindenképpen az Agnes Cecilia. Ahogy a posztban is írtam, egy barátnőmtől kaptam 10. szülinapomra és azóta vagyok mániákus olvasó. Nagyon komplex dolgok vannak beleszőve abba a kis könyvbe és hiába van gyerekkönyvnek minősítve, amikor pár éve újra a kezembe került, majdnem elbőgtem magam párszor. Értelmes, mély gondolatokkal teli, de ugyanakkor nagyon felemelő. Ha a gyerekedből könyvmolyt akarsz nevelni, vedd meg neki ezt a könyvet!

Kisebb testvér:
FIÚ – Mesekönyv, amit nem szívesen olvastál / olvasol?


Hm. Ezen el kell gondolkodni, mert viszonylag régen olvastam mesekönyvet. *5 perc gondolkodás után* Viszont. Van egy 7 éves öcsém. Úgyhogy abból indulok ki, hogy mi az, amit neki utáltam felolvasni. Ez pedig nem más, mint a csodálatos Anna, Peti és Gergő sorozat, ami elsőre nagyon cuki, de harmadszorra már rohadtul unod és nagyon idegesít, hogy ez egy ilyen hú de tökéletes család.
Mivel azonban két öcsém van, kaptok egy bónusz második választ is. :D Amikor kicsi voltam volt egy állatos mesekönyvem, amit imádtam, a szüleim azonban gyűlölték, de hát egyetlen kislányuknak hajlandóak voltak olvasni belőle. Mikor megkérdeztem kb. 16 évesen, hogy miért utálták ennyire, a kezembe nyomták, mondván nézzem meg magam és miután beleolvastam, rá kellett jöjjek, hogy az egész tőmondatokból áll és eszméletlen bárgyú. Tehát ma már azt se lapozgatnám szabadidőmben! :D

Szülők:
ANYA – Anya vagy apa miatt olvasott könyv? Ő javasolt, az ő kedvence vagy csak ő vette neked ajándékba!
 
Hú, hát először is, tudnotok kell, hogy Apa nagyon indiánmániás, tehát van itthon pár ilyen témájú könyv. Ezek közül az egyik a Hiawata, ami egy indián eposz és néhány éve apukám a kezembe nyomta, hogy ebből mesélt nekem mindig, ha kicsiként nem akartam elaludni. Nyilvánvalóan nem emlékeztem rá, de kíváncsi lettem, úgyhogy elkezdtem. Az eleje egész jó volt, aztán a közepe felé megakadtam, meguntam és leraktam kb. 5 hónapra... Apa viszont nagyon sokat kérdezgette egy idő után, hogy hát már sose fogom befejezni szegényt, úgyhogy erőt vettem magamon és elolvastam végig. Visszagondolva rá nem azt mondom, hogy futkos a hideg a hátamon, de azért nem fogom törni magam, hogy hasonlóakat olvassak.

APA – Melyik az a könyv vagy könyvsorozat, amit jobban szeretsz filmben vagy tv sorozatban?

 Hú, hát ebből van egy pár. :D De csak kettőt írok le.
 Először is a Neveletlen hercegnő sorozat, aminek a könyvváltozata se rossz, de azért mégiscsak a film volt az, amelyikbe első látásra beleszerettem és akárhányszor, ismétlem akárhányszor képes vagyok újranézni. #annehathawayisthebest
A másik meg, ami nagyon meglepett, az az, hogy Bridget Jones története mennyire élvezhető filmen, miközben a könyv konkrét dögunalom és kínszenvedés. A harmadik filmet még nem láttam, de tervben van.

Anyai nagyszülők:
NAGYMAMA – Melyik a kedvenc 100 évnél régebben íródott könyved?

Ez valami kötelező lesz. :D Nem igen olvastam más régi könyvet. Na nézzük. Most valami nagyon intellektuálisat kéne mondani, de nem fogok. Basszus, nincs is olyan könyv, ami 100 évnél régebbi és tetszett volna vagy egyáltalán olvastam volna. Vagy csak nem emlékszem.
Na jó, van egy ilyen "fogjuk rá" könyv. Visszagondolva, A kőszívű ember fiai olvasása közben annyira nem szenvedtem, mert egész értékelhető mennyiségben szerepelnek benne lányok és ez 12 éves énemnek elég volt ahhoz, hogy ne végigszenvedje a nyári kötelezőt, hanem minimálisan élvezze is.

NAGYPAPA – Melyik 100 évnél régebben íródott könyvtől kapsz frászt?

 Hujjuj. Most mondhatnék ilyen töris belsős poénokat, hogy Párhuzamos életrajzok meg egyéb ókori csodák, de leszek rendes és nem mondok. :D Ami nagyon kiakasztott, az az  Egri csillagok volt 5.ben, eszméletlenül szenvedtem vele, aztán valahogy utólag megszerettem. Egyébként bármelyik orosz realista művel ki lehet kergetni a világból.

Apai nagyszülők:
NAGYMAMA – Melyik az a könyv, amit imádsz, de antikvár / örökölt / nagyon régi kiadású példány?
 
Az Abigél kb. 14 éves korom óta az egyik olyan könyv, amit bármikor újra el tudnék olvasni, viszont nagyon nagyon régi kiadásban van meg, úgyhogy a borítója már alig van a helyén. Ha a kezembe kerül, mindig nagyon óvatosan fogom és úgy olvasok! :D

Kedves (barát)
 - Melyik a legutóbbi új kedvenc könyved vagy könyvsorozatod?

Egyértelműen a Lélektársak-trilógia. Könnyed, bájos, szerelmes, ugyanakkor van benne akció és varázslat bőven, tehát igazi Jolly Joker minden alkalomra. De az Időtlen szerelem- trilógia is megér egy pár elolvasást, legalábbis én imádtam. Filmben is.

Bónusz családtagok:
„perverz” NAGYNÉNI – Melyik a kedvenc erotikus könyved, könyvsorozatod?

 Wow. :D Ezen el kell gondolkodni, hogy olvastam-e ilyet egyáltalán. :D És basszus, olvastam. (Lebuktam. :D) 
Asszem 16 voltam, amikor a kezembe került Meg Cabot: Váltságdíj a szívemért című csodaműve, ami úgy hirdeti magát, hogy Mia, a neveletlen hercegnő sorozatból az írója. Középkori lányregénynek indul, aztán OMG, vannak benne ejnye-bejnye részek rendesen. Ha esetleg azt forgatod a fejedben, hogy kéne valami ilyesmit olvasni, akkor ezzel kezdd! Nem durva, inkább aranyos, de igen részletes néha. Történelmi tündérmese, némi enyhe 18+-szal, tehát ha elmúltál 16, akkor nyugodtan. Előtte azért ne.

„perverz” NAGYBÁCSI – Melyik szex magazinnal van közös történeted? (csak láttad az újságosnál, vetted valakinek ajándékba, belelapoztál kíváncsiságból vagy havonta megvásárolod)

   Szerencsére, ilyet még nem olvastam. :D Természetesen nem vagyok vak, tehát az újságosnál látom, amit látok, tehát én is láttam már Playboy címlapot meg ilyeneket, de hát ki nem? De mentségemre szóljon, hogy olvasni sose olvastam ilyesmit.




Ennyi.


Na, hát ez most ennyi lenne, ilyen egy TAG-bejegyzés. Remélem tetszett! Szeretnétek még ilyeneket olvasni? Esetleg nemcsak könyvekről, hanem filmekről is? Na?
A Facebook-os kérdés még áll, szavazz, ha van véleményed róla! (Jobb felül.)
A következő bejegyzés a 28.ai hétvégén várható, mert addig mindennap lesz valami doga, beadandó vagy akármi, de utána jön.
Kitartást mindenhez!
Bye
by me :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése