Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2017. október 16., hétfő

Watch it: Pitch Perfect (A tökéletes hang)

Sziasztok!
Vagy egy éve láttam ezt a filmet, de eddig húztam- halasztottam a róla szóló bejegyzés megírását, pedig a listámon is rajta volt, mint kért elem. A listáról még csak annyit, hogy ameddig fel nem dolgozom a rajta levőket, addig légyszí ne bombázzatok 20 tételből álló kérésekkel, mert még 3 éves tartozásaim is vannak és előbb azokat szeretném végre letudni. :) Fogok szólni, ha végeztem.
Ennyi lett volna a dolog bevezető része, plusz az, hogy az előző bejegyzés nemrég került fel, kb. ilyen gyakorisággal lesznek posztok, ha ügyes vagyok és tudom tartani. ;) (Persze, lehet, hogy gyakrabban.)



Ezt a filmet nagy várakozás előzte meg, áttörésnek mondták a zenés tinifilmek terén, azonban számomra nem szólt akkorát. Nem volt rossz, de nem emelkedik ki a többi közül. :/

- A sztori:

Beca, az enyhén antiszociális tini egy otthonától távoli főiskolára kerül. A lány itt sem pazarolja idejét a barátkozásra, egyetlen álma, hogy DJ legyen, így minden erejével azon van, hogy bekerüljön a suli rádiós csapatába.
Az egyetemi lány- acapella csapat vezetőibe is belebotlik, akik valahogy rábeszélik, hogy menjen el a meghallgatásra, ő pedig biztos beverhette valahova a fejét, mert elmegy. Beveszik a csapatba és az élete innentől kezdve kétfelé oszlik. Egyrészt ott van az álma, másrészt a csapat évek óta szeretné legyőzni a rivális fiúbandát az egyetemi acapella-versenyen, így szabadideje nagy részét dalolva tölti.
Beca próbál megfelelni a kétfajta elvárásnak, illetve ott van az apja is, akivel sosem jött ki jól. A film azt mutatja be, hogy Beca mennyire tud beilleszkedni és megváltani a világot pusztán a zenével.



Szereplők:
 
- Beca:

Az okos, de magának való lány számára az egész főiskola valószínűleg egy hatalmas sokk lehetett. Bulik, klubok, hatalmas baráti társaságok, amelyeknek eleinte nem is akart tagja lenni.
A film végére azonban kinyílik ő is és rájön, hogy barátokkal körülvéve sem kell feladnia önmagát és lehet olyan, amilyen eddig, de legalább nem lesz egyedül.
A zenei tehetségének ismertetése kimerült annyiban, hogy berakott egy CD-t és felhangosította a suli rádiót, illetve egy pendrive-val futkosott, amin az általa összevágott mix volt. Ha a film egyik pillére az, hogy ő mennyire muzikális, akkor szerintem bőven elfért volna benne egy kicsit több képkocka arról, ahogy esetleg zenét vág, vagy ilyesmi.
Beca
A másik, amit nem értettem vele kapcsolatban, hogy ha ilyen jó hangja van, akkor miért nem használta ki ezt eddig? Egy lány, aki tud énekelni és zenét szerezni/vág/alakítani, kb. borítékolhatóan be tudna futni. Tudom, introvertált meg hasonlók, de a DJ-ség sem egy olyan karrier, ahol emberektől mentes helyen vagy.
Alapvetően pozitív benyomásaim vannak róla, viszont sok mindent ki lehetett volna bontani a karakteréből, így egy kicsit túl titokzatos maradt nekem.

- Jesse:

A rivális banda tagja, ezért kb. ennyi infó elég róla, hogy rájöjjünk, hogy ő hivatott képviselni a szerelmi szálat. Természetesen itt is happy end lesz, kibékülnek, stb, amit nagyban elősegít a kettejük vonzalma.
Nem egészen értettem, hogy hogyan is fognak ők összejönni, mivel pár mondatokat beszélgettek mindig, illetve egyszer filmeztek. Wow. Nagy kapcsolati alap.
Jesse (kinézetileg is vannak kifogásaim vele)

Nekem nem jött be a karaktere, olyan nagyon alternatív szerelmet akartak csinálni nekik, amivel semmi baj nincs, de kívülről nézve szerintem béna lett. Egy filmnézésből nem lehet szerelmet csinálni. Meg kell ismerni a másikat. És ez egy 1,5 órás film alatt (ahol csendben ültök) nem igazán lehet, sőt, az alkalmankénti két mondatokból sem. Nem. Össze lett csapva ez a szál, úgyhogy én a végén ki is hagytam volna, mert igazából teljesen lényegtelen volt. Nem mozdított előre szinte semmit. Csak úgy lógott a levegőben.
Bár, Beca is csak úgy lógott a levegőben az emberek között, mert egyedül volt. Levegőben lógó csajnak összecsapott szerelmet?

- Amy:

A csapat önbizalommal teli és hogy mondjuk ezt szépen... divatosan telt tagja. :D
Nagyon jó volt arra, hogy megmutassa, hogy nemcsak a tökéletes alakú lányok lehetnek magabiztosak és akarhatnak szexik lenni, hanem mindenkinek jár egy esély és mindenki úgy érzi jól magát, ahogy akarja. Akinek meg nem tetszik, az forduljon fel. (<-- EZ EGY ÉLETBÖLCSESSÉG VOLT. Csak mondom. :D )

- Bumper:

A fiúbanda öntelt és arrogáns vezére. A tökéletes példája a bunkó, egoista srácoknak, akik csak azért, mert egyvalamihez értenek, rögtön úgy érzik, hogy övék az egész világ, sőt. Lenézik a lányokat, amiért én minden srácot alaposan megrugdosnék. Ugyanolyan emberi lények vagyunk, csak vannak köztünk különbségek, de ettől még nem lehet megmondani, hogy na, most akkor a fiúk/lányok a felsőbbrendűek.
Szóval a feminizmust félretéve, a srác tényleg egy seggfej.





Összegzés:

Nem sok újat nyújtott, a hatalmas beígért újdonság annyi volt, hogy nem musical dalokat énekeltek, hanem acapella-ban nyomták. (Az az acapella, amikor nincs hangszer által előállított zene, hanem a szöveg mellé a többiek dúdolnak vagy hangokat adnak ki és ezzel lesz az egésznek egy ritmusa.)
A film humora is kicsit elrugaszkodott a klasszikus romantikus tinifilmektől, ugyanis amikor a 3. percben valaki sugárban hány, az szerintem maradandó károsodást okozott az agyamban. Bocs, de én erre nem vagyok vevő. Meg nem is vicces.
Nekem az egész egy kicsit művész tinifilmnek tűnt, amikor egy cuki tinifilmet mixelnek egy olyan művészfilmmel, aminek a humorát csak egy szűk réteg érti. (Akartam példát hozni, de rájöttem, hogy műveletlen vagyok, mert egy ilyen film sem jut eszembe. Biztos láttam már művészfilmet, de nagyon nem az én műfajom, szóval lehet, hogy az agyam önvédő funkciójának köszönhetően kitörölte az ezzel kapcsolatos emlékeimet. :D )
Kedvenc karakter: Hú, de nagyon elvont volt mindenki. Nemtom. Senki.
Legrosszabb karakter: A két fiú főszereplő, az egyik egy barom, a másik meg nem tud csajozni, ennek ellenére mégis lesz neki. #miezalogika
Kedvenc rész: A dalok nagy részét ismertem, tehát az egy felüdülés volt, mikor énekeltek.
Legrosszabb rész: Hányjuk telibe a közönséget a 3. percben, illetve Beca agonizálásai.
Kedvenc idézet: "Ez már nem a dögös Bella!" A legundorítóbb és legszexistább mondat a filmben. Attól, hogy valaki nem XS-es méret 90D-s mellekkel, még lehet dögös. Tehát pofa be.


Röviden ennyi lenne az én véleményem, amennyiben videósítva és kifordítva is meg akarjátok hallgatni mástól, akkor érdemes csekkolni ezt .
A filmet javaslom a művészlelkeknek és azoknak, akik szeretnek sugárban hányást nézni. Vagy legalább elviselik.

Most ennyi lenne. Nemsokára jövök, ugyanis ŐSZI SZÜNET lesz. *ujjong* Egyetemen is. Egy teljes hét. *nagyon ujjong*
Addig is hajrá ehhez a 2 héthez és legyetek jók!
Bye,
by me :D









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése