Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2019. április 3., szerda

Tavasz van bitch, avagy újabb TAG-poszt

Sziasztok!
Most, hogy már a második tavaszi hónapot kezdjük, plusz csillagászatilag is tavasz van, itt az ideje ezen időszak méltó megünneplésének. Túl nagy buli nem lesz mondjuk, de egy TAG-bejegyzés belefér. :D Most éppen innen szedtem a kérdéseket.


FONTOS: MÁR KÉT FEJEZET IS FELKERÜLT AZ ÚJ BLOGOMRA, ÚGYHOGY TESSÉK CSEKKOLNI!



 Tavaszi szellő - Egy könyv, ami csupa optimizmus


John Green Csillagainkban a hiba című könyve, ami a 2014-es év egyik nagy sikere volt. A film is elég hamar elkészült belőle, akkora volt körülötte a hype egy darabig. Lehet, hogy szokatlan választás erre a kategóriára, de mivel két rákos fiatal szerelméről szól, akik nem adják fel, ezért szerintem annyira mégsem érthetetlen, hogy miért ez ugrott be elsőnek.


(Mellesleg csak így zárójelben, nekem annyira nem jött be. Nem a sztorival van a baj, hanem a stílussal. Olvastam mást is az írótól, nekem nem fekszik sajnos.)

Csörgedező patak - Egy könyv, ami lassan hódította meg a szíved

Na, ezen gondolkodni kell, úgyhogy addig áradozok arról, hogy mennyire imádok bármilyen természetes vizet. :D Legyen tó, tenger, óceán, folyó, patak vagy mittomén, én imádok odaállni a szélére és nézni meg belenyúlni. Pláne, ha erdőben van.
Na végre megvan. (Kemény 10 perc volt!) Nem tudom, ki mennyire ismerős a LOL-könyvekkel. Én eleinte nagyon idegenkedtem tőlük, már maga a sorozat címe is taszított, aztán végül nem bírtam mit hazavinni a könyvtárból, így vettem egy mély levegőt és kikölcsönöztem egyet. Nem estem hasra tőlük, de adtam még egy esélyt és a Titkok és exek éjszakája még tetszett is. Elolvastam párat és volt egy idő, amikor szerettem.


Aztán olvastam pár szörnyűt a sorozatból (igen, rád nézek Az ég a földig ér) és soha többet nem vettem a kezembe őket. :D

Madárcsicsergés - Egy vidám könyv

Húúú, na a madarakat nagyon bírom ilyenkor! Annyira zseniális, ahogy folyamatosan énekelnek. Jó, amikor reggel nem bírok aludni tőlük, akkor annyira nem szeretem őket, de amúgy igen. :D
Könyvnek pedig a Macskám, a családom és a fiúk című csodát ajánlanám. Kezdő tiniknek aktuális, nagyobbaknak visszatekintés. Elég fura humora van, de érdemes belelapozni.


Az első zsenge - Friss megjelenések, amiket nagyon vársz

Nemrég jelent meg Fábián Janka új könyve, A rózsalugas, ami elég nagy csalódás volt, úgyhogy jelenleg most nem merek várni semmit, mert hátha az se lesz jó. :D Meg amúgy se szoktam ezzel foglalkozni, ha megjelenik a könyvtárban és megtetszik, akkor hazahozom és pont. Nem tervezgetek előre, hogy na mikor mit fogok olvasni.
Viszont, ha filmekre is kiterjesztjük a kérdést, akkor az élőszereplős Aladdin (benne nagy kedvencem Naomi Scott) és Az oroszlánkirály.

 Az első bimbók - Egy könyv, ami az első szerelemről szól

Mi ez a kérdés, most linkeljem ide az összes tinikönyvet? :D Komolyabbra fordítva a szót, én nagyon szeretek drámát olvasni, úgyhogy kaptok egy rendes választ. Klasszikus, szóval illik ismerni, ugyanakkor tudom, hogy kicsit klisé, de nem baj. Igen, nem mást ajánlok éppen, mint a Rómeó és Júliát.
És ezt kiadták vörös pöttyösben, megőrülök. :D

 Ez a könyv AZ első szerelem sztori, viszont azt légyszí ne tanuld el belőle, hogy bele kell halni! Mert nem.

Aranyeső - Egy letehetetlen történet 

Ohh, na most vagyok bajban, mert én a kétszáz oldalas könyveket simán elolvasom egy ülésben. :D Mégis, ami elsőnek beugrik, az Suzanne Collins felkapott regényének második része, a Futótűz. Na azt tényleg lenyomtam reggeltől estig. Utána mondjuk nem is bírtam aludni, mert úgy felpörögtem, de az élményből ez sem vont le. Ha szereted a fantasy-t és az erős női karaktereket, valamint nem unod a szerelmi háromszögeket, akkor hajrá!


Virágszirmok - Egy könyv, amiben esküvő van


Meg Cabot A hercegnő férjhez megy című csodája, ami a Neveletlen hercegnő naplója sorozat 11. és egyben záró kötete. Igen, tudom, a film klasszisokkal jobb, a kedvenc filmem konkrétan, én is imádom Anne Hathaway-t, de megéri egyszer átrágni magad a könyveken.

Érdekesség, hogy ez a rész 6 évvel a 10. után jelent meg, ami már önmagában elég lett volna zárásnak. Valószínű Meg Cabot úgy volt vele, hogy még mindig népszerűek a könyvei, hátha van bennük még annyi potenciál, hogy ezt a részt is megveszik, illetve akik a könyvön nőttek fel, azok is a fiatal felnőttkorba léptek, akkor tessék, itt van nekik felnőtt Mia.

Szikrázó napsütés - Könyvek, amikről a tavasz jut eszedbe


Hogy kiegyensúlyozzam a sok tini könyvet, most kaptok egy jó felnőtteset. (Nem, nem olyat, ne örülj.) Bár nem nagyon tudok, de szeretek főzni, illetve Anya szereti a főzésről szóló könyveket, úgyhogy van itthon néhány ilyen. Ebből felsorolok most párat: Ebéd Párizsban, Piciny Csodák Péksége, Találkozzunk a Cupcake Kávézóban.


Ez különösen aranyos és vannak benne receptek!
Mellesleg mindegyik annyira cukin néz ki, hogy már a borítójukkal megvettek maguknak.

Harmatcsepp - Egy könyv, amit mostanában olvastál és megkönnyezted

Európa ezer éve Klaniczay Gábortól. Az a könyv komoly fejfájásokat, idegösszeomlást és depressziót okozott. :D

Viccet félretéve, bármelyik könyv, amiben gyerekek szenvednek meg tud ríkatni.

Serkenő fű - Kezdő író könyve, amit mindenkinek ajánlanál

 Nem könyv, de blog és nagyon zseniális. Ria:) története egy magyar lányról, akivel egy sajnos egészen mindennapi dolog történik; kiközösíti az osztálya egy hiba miatt. Gyönyörű, élvezetes, humoros és megható történet, akinek az írója még sokra fogja vinni.

 Húsvéti nyuszi - A kedvenc fantasy világod vagy lényed

(Úristen, kell egy nyuszi!) Ez könnyű, világnak mindenképpen a Harry Potter- sorozat világa. Varázslatos, izgalmas, minden jó megvan benne, ami csak kellhet. * Módosítok. A Lélektársak sorozat világa. Kell egy pasi, aki komolyan gondolja az örökkét és nem adja fel azért, mert bolond vagyok. Vállalom, hogy az vagyok, de azért na. Nehogy már évek után kezdjen el zavarni valakit.
Lényként pedig Xemerius, a vízköpő démon az Időtlen szerelem trilógiából, mert a legdrámaibb pillanatokat is feldobta a humorával.

+1 kérdés tőlem: Bolondok napja - A legviccesebb könyv, amit valaha olvastál

 A Leiner Laura könyvek jó eséllyel pályáznak erre a címre. Talán a Bábel volt az, ami a legtöbb váratlan poént és ezáltal röhögést produkálta.



 The End


 Ennyi lett volna a kis ünneplés, a tavaszi szünetben még hallotok felőlem, tessék írni ajánlást, hogy miről olvasnátok szívesen!
Remélem tetszett a bejegyzés, legyetek jók!
by me


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése