Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2019. január 28., hétfő

Listen it: Google Translate Sings

Sziasztok!
Tökre el vagyok ájulva magamtól, hogy képes vagyok harmadszor is írni a hónapban, úgyhogy jár a taps! :) Szerencsétekre most 2 egész hétig szünetem van, úgyhogy tuti biztosan lesznek posztok. Kicsit megpróbálom feltornázni az aktivitásom, mert az elmúlt évek tétlenségei eléggé zavarnak.




Ebben a posztban egy olyan jelenségről lesz szó, ami főleg az angolul tudóknak lehet érdekes, de aki még csak barátkozik az angollal, esetleg valamilyen szinten beszél, annak se lesz haszontalan. Még nyelvtanulásnak is jó, tehát figyelem. :D
Tavaly nyáron egy veszekedés után bolyongtam a neten és a Youtube-on belefutottam egy videóba. A videó a Notre Dame-i toronyőr mese egyik betétdala volt, de (itt jön a csavar)  a szöveg párszor átment a Google Fordítón, így természetesen köze nem volt az eredetihez. Eszméletlenül vicces volt az eredmény, úgyhogy a csatorna többi videóját is megnéztem és a napom maradékát intenzív röhögéssel töltöttem.

A csatorna azóta nevet változtatott, most Translator Fails néven találjátok meg.
A youtuber egy fiatal amerikai lány, Malinda Kathleen Reese, aki mellesleg több színházi musicalben is játszik, tehát a dolog komikumát emeli, hogy a hangja ténylegesen gyönyörű, így pláne vicces, hogy a szöveg, amit énekel, nonszensz. A lány 2010 óta tölt fel videókat a netre, de csak 2014 februárjában futott be, amikor elkészítette az első Google Translate által átírt videót, a Let it go-t. (Avagy a Google szerint a dal címe: Give up :D )
Ő itt Malinda. :)

 A csatorna népszerűsége miatt sokan támogatni kezdték őt, ezért ha megnézitek, a videók minősége 2016-ban hatalmasat ugrott, mind képileg, mind hangilag. 2017-től nemcsak dalokat, hanem más, a mindennapi életből vett szövegeket is lefordít és azokról is videót készít pl. receptek, horoszkópok.

A teljesség igénye nélkül linkelek pár videót, amik szerintem a csatorna legjobbjai:


A videók legjobb része nem is az, hogy elénekli a teljesen banális szöveget a gyönyörű hangján, hanem a jelmezek és a helyszínek is teljesen rendben vannak, illetve az arckifejezései csak még viccesebbé teszik.
A drága Google-nek pedig jó pár aranyköpést köszönhetünk, mivel valamiért nagyon pesszimistán szemléli a világot, így a halállal, depresszióval és hasonlókkal kapcsolatos sorokkal van tele minden dal.
Az új Pokémon: Uborka :D

Ez életem egyik olyan idézete, amihez nagyon is tudok kötődni. :D

Na ez pláne :D :D


Remélem sikerült kedvet csinálnom a csatornához, egy pillantást mindenképpen megér! (Instán és Twitteren még Malinda-val is tudtok beszélni, ha gondoljátok. :) ) Igaz, ahhoz, hogy élvezd, értened kell a szöveget, szóval bocsánat azoktól, akik egy szót nem beszélnek angolul. :/ A többieknek meg egy tök jó tanulási/szórakozási lehetőség, de ehhez sajnos érteni kell.

Mára ennyi voltam, köszönöm a figyelmet, legközelebb találkozunk februárban! :) (FONTOS: ELINDULT AZ ÚJ BLOGOM, EGYELŐRE A PROLÓGUS VAN CSAK FENT, DE MÁR LEHET OLVASGATNI! :) )
by me









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése