Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2019. január 12., szombat

Téli Book Tag

Sziasztok!
Még nem jutottam odáig, hogy bármi érdemlegeset összehozzak a következő bejegyzésnek, mert szerdáig vizsgáztam és még lesz kettő a hónapban, de jelentem, készül. Addig is a havas időre való tekintettel fogadjátok szeretettel ezt a csodát, amit innen, illetve innen ollóztam össze. (Márhogy a kérdéseket ollóztam össze, a válaszokat nyilván nem, annak mi értelme lenne? :D)



Az új blog is készülőben, már fogalmazgatom a prológust, valahogy a megfelelő stílus nem akar összejönni, de igyekszem nagyon. Azt a történetet szeretném kicsit jobban átgondolni, mint Amandáét, nagyon jó volt csak leülni és önteni magamból a szavakat, de ez egy komolyabb téma, engem is érintett nagyon sokáig, úgyhogy szeretném szépen megkomponálva a világ elé tárni. Szóval türelem, még 3 hét van januárból, van idő, meglesz. :)

Addig is lássuk a mostani bejegyzést.





Hulló hó - A tél színei fakók. Válassz egy könyvet, aminek a borítója fehér, világoskék vagy szürke!




Misty története a Lélektársak-sorozat 2. felvonásából az első, ami beugrik. Az ünnepek úgyis fontos szerepet játszanak benne, úgyhogy pláne jó téli olvasmány. Meg a könyv ezüstös csillogása olyan, mintha a hó ragyogna kint.

Ropogó tűz- A hideg idő miatt most esik a legjobban a kandalló mellett ülni. Melyik könyv elég vidám/édes ahhoz, hogy felmelegítse a szívedet?


Hát vidámnak nem mondanám, de édesnek édes. Lakner Artúr Édes mostohája még kislánykoromban került a kezembe, szomorkás, keserédes egy kicsit gyerekkönyvnek, de most éppen az öcsémnek olvassuk újra és múltkor majdnem elsírtam magam rajta. Nem tudom miért, ismerem a történetet, egy árva kislány anyukára talál a meghalt édesanyja helyett, de valahogy nemtom... meghatódtam. Nem bírom, ha gyerekek szomorkodnak. Anyai ösztönök vagy ki tudja, bár az kicsit korán van még 20 évesen. :D


Ülsz egy szép, kényelmes székben, kezeslábas van rajtad és friss forró csokit iszol. Milyen monstrumot olvasol éppen?

Mikor olvasok rövid könyveket? :D Oké, ilyenkor van a legjobb idő arra, hogy bekuckózz egy kódex méretű olvasmánnyal (töri szakon a tényleges kódexolvasás sem kizárt :D), de nálam ez független az évszaktól. Nyáron is szeretek több száz oldalakat olvasni.
Hosszú könyvek közül szeretem újraolvasni néha a Tüskevárat, illetve a Fábián Janka könyvek sem rövidek. Azokat még direkt lassan is olvasom, hogy minél tovább kitartsanak. :)


Hóvihar - A téli viharok igen kegyetlenek tudnak lenni. Melyik az a könyv, ami a karaktereket egy nehéz időszakon viszi keresztül?

Most őszintén, erre bármelyik könyvet mondhatnám, mert mindegyik cselekménybe kell egy drámai esemény, ami elindítja a sztorit. Szóval gagyi a kérdés. Na mindegy.
Viszont, ha brutális és érzelmileg megrázó könyvet szeretnétek olvasni, akkor ajánlom a Sarah kulcsát. Nem tinikönyv, hohó, de még mennyire, hogy nem, tehát mondjuk 16 éves kor fölött érdemes egyáltalán belekezdeni. Keményebb egyének 14 fölött, de az előtt ne, mert rémálmaid lesznek tőle egy darabig, pedig semmi valótlan nincs benne, ez maga a múlt. És ez az igazán para része, hogy ilyenek megtörténtek.



Esik a hó és eldöntöd, hogy hógolyózni fogsz. Melyik karaktert hívnád ki?

Hát semmiképpen sem a Benedict srácokat, mert a szupererejükkel szemben esélyem sem lenne. :D Talán a legjobb tipp Gwen lenne az Időtlen szerelemből, mert a filmváltozata elég kétbalkezes, így kb egyenlő esélyekkel szállnánk harcba. :D :D

Elkezd kialudni a tűz a kandallóban. Melyik könyv utolsó fejezetét áldozod fel, hogy kitépd és a tűzbe vesd?


Hmmm. Sorry Angel, de sosem támogattam a love story-dat, a túlzottan erőltetett happy end-etek annyira rossz és klisés, hogy mennie kell.




Forró csoki - Semmi nem hasonlítható egy bögre forró csokihoz a téli hidegben, a felnőttek mégis hajlamosak lebecsülni. Szerinted melyik könyvnek kellene a következő nagy dobásnak lennie? 

 Szeretném, ha az Egyszer volt, hol nem volt könyvváltozata is kapna akkora reflektorfényt, mint a TV-sorozat. A könyvek többsége a sorozatból kimaradt dolgokat mutatja meg nekünk, szóval igenis lenne értelme, ha nagyobb hírverést csapnának neki. Meg pl. lefordíthatnák a többi részt is, nemcsak az elsőt. Nem nekem probléma, mert én beszélek annyira angolul, hogy megértsem, de van egy csomó magyar rajongó, szóval én támogatom a magyar verzió elkészítését.
 

Oké, most nagyon logikátlan voltam, mert a sorrend természetesen visszafelé van, de nincs kedvem törölni és újrakezdeni a képek csatolását, úgyhogy bocs, de így marad.


Melyik könyvet szereted annyira, hogy elajándékozd valakinek idén karácsonyra, mert ő még nem olvasta és szeretnéd, ha elkezdené?

Ez attól függ, hogy az illető mit szeret, nem pedig, hogy én mit szeretek. :D Ne én döntsem már el, hogy más mit olvas. Egyszer csináltam ilyet, mégpedig akkor, amikor a legjobb barátnőm kezébe nyomtam a Harry Potter sorozat első részét, hogy ha már a filmet látta, akkor illene elolvasnia is. Ezúton ajánlom mindenkinek a könyvet amúgy, de tudom, hogy nem mindenkinek fekszik az a műfaj, szóval csak kellő önismeret birtokában kezdjünk neki, oké?

Téli kívánságok- Több időt töltünk odabent, így több lehetőségünk van álmodozni és kívánni. Melyik karakter életéről álmodozol?

Nem szoktam kifejezett vágyat érezni arra, hogy más életét éljem, jó nekem a sajátom. Nem adnám a múltamat semmi pénzért, akkor se, ha vannak benne csúnya dolgok és olyanok, amiket már megbántam, de akkor is az enyém, minden tapasztalatával és tanulságával együtt. Oké, mélyfilozófiai rész off.
Nagyon király lenne Phee vagy Crystal bőrébe bújni, savant-erők, jóképű, úriemberként viselkedő, humoros pasi, szóval nem lenne semmi, de ugyanakkor, mint tudjuk, a nagy erő nagy felelősséggel is jár, nekem meg valahogy nincs kedvem halálos veszélynek kitenni magam. De akkor is, nagyon nagyon menő lenne, plusz találni egy lélektársat elég csábítóan hangzik.




Ajakbalzsam és testápoló- A téli száraz bőr sokak életének része. Melyik könyv van tele balzsamos és vigasztaló szavakkal?

Ez lehet, hogy fura lesz kicsit, de elsőre a Szent Johanna Gimi ugrott be (hú, de régen olvastam :D), ugyanis Kinga néha már-már életvezetési tanácsadókat megszégyenítő dolgokat mond. A kedvenc idézetem tőle a következő: " Vannak utálóid, mindig is lesznek. Nem szerethet mindenki, akkor sem, ha azt szeretnéd. Akkor is utálni fognak, ha nem adsz rá okot. Akkor is, ha próbálsz közeledni. Hagyd a világmegváltást. Vannak barátaid. Örülj neki. A többivel úgysem tudsz mit kezdeni."
Ez csak az egyik a sok motiváló és nagyon magvas idézetből, ami a sorozatban előfordul, de szerintem jól érzékelteti, hogy annak ellenére, hogy tinikönyv, van benne tartalom. Egyébként meg, azzal nem értek egyet, hogy hagyni kéne a világmegváltást. Ha mindenki így gondolkodik, sose lesz jobb. Úgyhogy tessék csak aktivizálódni!
Pedig amúgy ezt a részt kifejezetten untam.


Borsmenta mokka - Milyen különleges italod/ételed van a téli olvasó-maratonokra?

Nincs kifejezett téli olvasó- rágcsám, amúgy is ritkán eszem olvasás közben, max akkor, ha nincs itthon senki és egyedül reggelizek/ebédelek. Viszont télen van a legjobb idő finom meleg teákat inni, amiből nagy kedvencem a puncsos, pláne, hogy a szüleim tavaly beszereztek egy rakat puncsszirupot is Ausztriából, a 12 üvegből pedig azóta is van még (:D), úgyhogy a puncsos tea puncssziruppal ilyenkor ipari mennyiségben fogy. (A legjobb puncsos tea a Milford márkás, de ez itt most nem reklám. :D)

Sajnálatos módon elfogytak a kérdések, szóval itt véget ér a bejegyzés. Ezentúl is várom a javaslatokat a továbbiakra nézve, ha szeretnéd, hogy írjak valamiről, hagyj egy kommentet! :)
by me








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése