Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2014. szeptember 21., vasárnap

Go to: Aggtelek

Hali!
Ez a 2. 'helyes' poszt, remélem tetszeni fog.
Nem hiszem, hogy túl hosszú lesz, de ezt tudjátok be annak, hogy kicsit beteg vagyok... :)



Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem pár éve elkapott a 'járjuk végig Magyarországot' láz. :D Azóta keresek olyan helyeket, amiket érdemes megnézni, és még nem jártunk ott. Mivel egy 5 tagú családban nem egyszerű megszervezni, hogy mindenkinek jó legyen, és senki ne ordítson fel, hogy "dolgoznom/tanulnom/pihennem kell!", ritkán szánjuk rá magunkat egy-egy útra. Na de akkor...
Maradandó élmény az egész családnak, és nagyon jól összekovácsolja a társaságot... kivéve persze, ha valaki beleesik pl. a mocsárba  aztán az ötletgazda hallgathatja, hogy "te hülye, a te ötleted volt!" . :D

Aggtelek azóta vonzott, mióta először hallottam róla. Úgy volt, hogy 7.-ben odamegyünk kirándulni, de nem. Helyette elmentünk máshová. Úgyhogy, Aggtelek még váratott magára 1, 25 évet. :)
Elég messze van, de megéri. Bőven.
Tavaly nyáron végre eljutottam oda, nagyszülők és unokatesók kíséretében. Az autóút elég hosszú volt, Miskolcon meg is álltunk. (Jesszus, a bejegyzés kezd útinaplóvá válni ... :D )
Ja, és ugye Aggtelek az Északi-középhegységben van (ami a kedvenc tájegységem <3 ), szóval miután lejöttünk az autópályáról, kanyargós és szűk utakon lehetett csak haladni, egy erdőben. Imádom az ilyen utakat! (Velem van a baj, hogy még ilyeneket is élvezek? )
Természetesen elsősorban a cseppkőbarlang miatt mentünk oda. Nem mentünk át Szlovákiába, de azért sétáltunk egyet a barlangban. A túra tartott vagy 1 órát, nagyon érdekes volt. ÉS szép.
Megdöbbentő volt látni, hogy mekkora cseppkövek vannak a föld alatt. Brutálisak!
Hoppá, hoppá...

Mindegyik cseppkőnek van neve, legtöbbször valami nyakatekert logika alapján megláttak benne egy formát/embert/állatot, és erről nevezték el. Az 'Éléskamra" nevű szűk átjáró volt a kedvencem. A lógó cseppkövek (tudományos nevén sztalaktit, ha valakit érdekel :D ) állítólag hasonlítanak a kolbászokra, ezért lett Éléskamra. Nagyon beteg, de nekem tetszik!
Ja, igen. Egy jó tanács. Ha eljöttök ide, készüljetek fel a hidegre! A barlangban MINDIG 10 fok van. Nyáron is. Voltak, akik egy szál ujjatlanban ácsorogtak bent, de ők 5 perc után vacogtak. Én speciel hosszú gatya& pulcsi kombinációban is fáztam. :)
Az erdőben sétálás kimaradt, mert akkor elég későn értünk volna haza. Pedig az is jó!
Ja, ha már úti naplót írok rendes poszt helyett, hadd mondjam el, hogy a kaja is finom volt! Bírom az ilyen palóc ennivalókat...



Nem láttunk ritka állatot, vagy bármit, ami védett lett volna. :/
A parkoló viszont tele volt árusokkal, akik mindenféle vackot akartak ránk sózni. Alig tudtunk lelépni. Volt bazi nagy magyar zászló, plüssállat, fatál :D , és mindenféle játék. A legjobb egy távirányítóhoz hasonló kis kütyü volt, aminek ha megnyomod a gombját, enyhén megráz az áram. :D Teljesen eszement... de az unokatesómnak tetszett...
Hazafelé mindenki eléggé fáradt volt, úgyhogy csendben ültünk, ami amúgy nem jellemző.
Isteni képeket készítettünk, jó volt őket visszanézni!



Aggtelket ajánlom mindenkinek, mert tényleg gyönyörű. Megéri elzarándokolni odáig.
Apropó, van valakinek valami ajánlata, hogy a kirándulás-mániás blogger hová menjen még el? (Most mindenkit felhatalmaztam arra, hogy elküldjön a fenébe... :D )





Remélem tetszett/élveztétek/meghoztam a kedvet a túrához.
Hi...
by me














2 megjegyzés:

  1. Nos hát akkor.... Nagyon meglepődtem Aggtelek én egész másra számítottam valami külföldi városra és nagyon vártam ezt a posztot és 100% külföldi város lesz és ezután jött a szomorú dolog a csalódás. Nagyon sajnálom hogy csalódás okoztál nekem. Félre ne értsd a poszt jó lett tehát semmi bajom vele csak nem erre számítottam.
    Aggtelek amúgy szerintem is gyönyörű hely 5.-Ben voltam az osztálykiránduláson amúgy megjegyezném Sárospatakon lakom és oda is járok suliba ezért én közelebb vagyok mint te gondolom te budapesti vagy.Nem de?
    Ilyesmiféle városra számítottam mint pl.Párizs,London(ez a kedvenc városom),New York stb.
    Tehát összefoglalva a bejegyzés jó lett de nem erre számítottam.
    Xxx,Lia(egy jó hosszú Londoni poszttal ki tudnál engesztelni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én budai vagyok. :)
      Lesz Londoni poszt is, ígérem.
      Tudom, hogy inkább külföldi városokra lehetett számítani, de én azokban nem nagyon vagyok otthon. Nem igazán jártam ilyen helyeken. :/

      Törlés