Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2014. július 25., péntek

Love it: Amanda Seyfried

Itt is vagyok újra, úgyhogy helló mindenkinek!
Múltkor írtam Lindsay Lohan-ről, és ott írtam valahol a cikkben, hogy nagyon szeretem Amanda Seyfried-et. Ezért most róla is szeretnék írni egy kicsit.



Először a Mamma Mia!-t láttam tőle. Szimpatikus volt a mosolygós, szőke csajszi(és a neve is szép), ezért megnéztem még pár filmjét meg utána olvastam, hogy ki is ez. (A pár film alatt konkrétan 3-t értek. Egyszerűen nem nagyon adják a TV-ben a filmjeit.) De a csaj továbbra is szimpi, ezért meg fogom nézni a többi filmjét is előbb-utóbb.
Amanda Seyfried

- Filmek, amiket láttam tőle:

- Mamma Mia!:

A film egy régi ABBA-musical feldolgozása, olyan színészekkel, mint Meryl Streep, Pierce Brosnan, stb.
Sophie 20 éves és most készül férjhez menni a barátjához, Sky-hoz. Azonban van egy igen nagy dilemmája: Ki vezesse az oltárhoz? Ugyanis nincs apja, sose volt, úgy nőtt fel, hogy nem tudja, hogy ki az, és az anyja se hajlandó elárulni semmit.
Megtalálja anyja, Donna, régi naplóját, amiben leír mindent. Elolvassa, ám ezzel se jut közelebb a megoldáshoz. Abban az időben, amikor ő született (azaz, előtte) Donna 3 különböző pasit is megemlít a naplójában. Sophie-nak fogalma sincs, hogy mit csináljon, ezért úgy dönt, hogy meghívja mindhárom férfit az esküvőjére, mert biztos felismeri, hogy melyik az apja.
Persze, ez nem ilyen egyszerű. A férfiak maguk se tudják, hogy melyikük lánya lehet Sophie, valamint Donna elől rejtegetni kell őket, mert ő nem tudja, hogy ott vannak. Hatalmas kavarodás lesz az egészből, de mint minden családi vígjáték, ez is happy end-del végződik.
Sophie és az anyja, Donna
Természetesen Sophie szerepében Amanda-t láthatjuk. Itt nem annyira ő volt a főszereplő, a film inkább az anyuka, Donna, és a 3 pasas köré épült. Annak ellenére, hogy ő csak egy főbb mellékszereplő (ha szabad így fogalmazni), ő a mozgatórugója az egész cselekménynek. Ő indítja el a folyamatot, ő mozgatja a szálakat titokban... Fura, hogy a saját esküvőjére mégsem kerül sor a végén, mert inkább úgy döntenek, hogy utazgatnak egy kicsit Sky-jal. (Tipikus fiatal felnőttek... nem tudják, mit akarnak... :D )
Annak ellenére, hogy egy musical, nagyon jó. (Klasszisokkal, mint a West Side Story...) Kár, hogy kihagyták belőle a kedvenc dalomat . (Mármint, a musical-ből a kedvencemet...)

- Levelek Júliának(Letters to Juliet):
 
Iszonyatosan aranyos romantikus film. Nem csöpög a nyáltól, és éppen ezért szeretem annyira.
Amanda itt is egy Sophie nevű lányt játszik. :) Sophie a barátjával, a szakács Victor-ral utazik Verona-ba. Már eljegyezték egymást, de Victor nagyon furcsán viselkedik. Jobban érdekli az olasz konyhaművészet és a saját étterme, mint Sophie. Ezért a lány egyedül vág neki a városnak, és eljut Júlia házához. A ház melletti falba rengeteg levelet dugtak azok a lányok, akik tanácsot kértek szerelmi ügyekben Júliától. Sophie találkozik Júlia 'titkárnőivel', és összebarátkozik velük, mivel ő is újságíró.
Talál a falban egy 50 éves levelet, és válaszol rá. Nagy meglepetésére, pár nap múlva megjelenik egy idős hölgy, Claire, az unokájával, Charlie-val. A hölgy meg szeretné találni az ifjúkori udvarlóját, Lorenzo-t. Sophie megígéri, hogy segít neki, de nincs könnyű dolguk, mert rengeteg Lorenzo él a környéken. Ők becsületesen végiglátogatják mindet... a küldetés kimenetele kétséges, és közben a lánynak is újra kell gondolnia az életét...
Jelenet a filmből

A film a 'szerelem győzelmét hirdeti az idő fölött'. (Ez nem saját gondolat, ezt olvastam valahol.) De teljesen igaz. 50 évet várni valakire? Szinte elképzelhetetlen, de Claire nem adta fel. Mert ott volt neki a remény.
Sajnos nem találtam meg azt a részt, amikor Sophie felolvassa a válaszlevelét, ezért csak ezt tudom belinkelni: Előzetes

- Lopott idő (In Time):

A film egy olyan világban játszódik, ahol komolyan veszik, hogy 'az idő pénz'. Ha nincs időd, meghalsz. Ha van időd, túléled.
Will Salas, a nyomornegyedben él, és minden reggel arra ébred, hogy csak 24 órája van hátra. Egy nap megment egy gazdag, ám életunt urat, aki a beszélgetésük után odaajándékozza a fiúnak a maga 100 évét, ő pedig meghal.
A fiú elhatározza, hogy felkutatja, hogy ki áll emögött a rendszer mögött, és elutazik a gazdag városrészbe. Itt megismeri a vezetőt, akinek idő-hitel bankjai vannak mindenhol. Foglyul ejti a lányát, Sylvia-t. A 2 fiatal összebarátkozik, és megpróbálják a lehetetlent. Megváltoztatni a világot...
Sylvia
Igen ijesztő jövőképet tár elénk ez a film. (Bár, kb. most is ez van. A gazdagoknak könnyű, a szegényeknek esélyük sincs. Annyi a különbség, hogy nincs a csuklódba építve egy ketyegő óra.)
Amanda elég furán néz ki rövid, vörös hajjal, de mindenkit megnyugtatok: csak paróka! (hogy fért be alá a haja?)

- Mean Girls(Bajos csajok):


Erről a filmről már írtam Lindsay-nél. Amanda itt a legkevésbé gonosz menő csajt, Karen-t játssza. Karen tipikus buta szőke nő. Nem tud semmit, de jól titkolja.
Amanda mimikája, gesztikulációja tökéletesen elhiteti velünk, hogy totál idióta. Ez a film nem igazán nyerte el a tetszésemet, annak ellenére, hogy 2 kedvencem is játszik benne.
Karen
- Kedves John!(Dear John!):

John, a hivatásos katona eltávon van, hogy meglátogathassa magányos apját. Találkozik az egyetemista Savannah Collins-szal, és egymásba szeretnek. Azonban 2 hét múlva el kell válniuk. Utána levelekkel tartják a kapcsolatot egymással, azonban Savannah-nak ez nem elég. Vajon kibírja-e a kapcsolatuk a távolságot vagy búcsút intenek egymásnak?
Jelenet a filmből
Ettől a filmtől többet vártam. Hosszú, és igazából nem túl érdekes. Amanda karaktere nem nyerte el a tetszésemet. Értelmetlen döntéseket hozott, kapkodott... és sok embert boldogtalanná tett.
A film nem a szerelemről szól, ahogy azt az előzetes alapján gondolni lehet. Sokkal többről. A szülő-gyerek, pontosabban az apa-fiú kapcsolat mélységét mutatja be a film...



Filmek, amiket nem láttam, de szeretnék:
 
- A lány és a farkas(Red Riding Hood):

Ezt olvastam könyvben, úgyhogy nagyjából tudom, miről szól.
Valerie egy kis faluban él, ahol minden hónapban egy állatot áldoznak egy vérfarkasnak, aki cserébe békén hagyja őket. Azonban egy napon, amikor visszatér a faluba Peter, Valerie szerelme, farkastámadás történik. Az áldozat nem más, mint Lucy, a lány nővére.
Innentől kezdve mindenki veszélyben van, ás hamarosan rádöbbennek: a farkas közöttük él!
Senki sincs biztonságban, annak ellenére, hogy hívtak egy papot, hogy ölje meg a farkast. Valerie hamarosan szemtől szembe találja magát a fenevaddal, és észreveszi, hogy érti, amit az állat mond... mi ez az egész?
A film plakátja

Ez tulajdonképpen a Piroska és a farkas átalakítása egy light horrorrá. 16-os film, nem annyira vészes, de mivel eléggé ijedős vagyok, eddig még nem vettem rá magam, hogy megnézzem.


- A nyomorultak(Les misérables):
 
Ez a film Victor Hugo regénye alapján készült. Amanda játssza Cosette-et, egy munkásnő lányát. (Fura dolog: az anyuka Anne Heathaway, aki kb. 5-10 évvel idősebb, mint Amanda)
A 19. században játszódik, és Franciaországban. Egy egykori elítélt, Jean Valjean vállalja, hogy gondoskodik Cosette-ről. Az életük ettől megváltozik...
Jelenet a filmből
Ez is musical, de állítólag nagyon jó. Ezt már szerettem volna megnézni párszor, de mikor elmentem volna moziba, kiderült, hogy bocs, elmarad az előadás. Kösz, ilyen az én szerencsém.



Összességében:

Nagyon szeretem Amanda-t, mert jól játszik, jók a filmjei, és szép is. (Nyílt titok: a másik blogban részben miatta lett Amanda a főszereplő.... de csak részben. Van egy másik ok is... de az titok. ;) )








Ennek most itt a vége. Remélem tetszett, majd még jövök.
by: me


6 megjegyzés:

  1. Gondoltam hogy ezért hívják a másik blogodban a főszereplő csaj nevét. De mi a másik titok.
    Amúgy én is nagyon szeretem Amanda Syfried-et

    VálaszTörlés
  2. Tényleg? Városokról nem fogsz írni?
    Voltál már külföldön? Ha voltál hol?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez de jó ötlet! Ez még nem jutott eszembe, de nagyon tetszik, úgyhogy köszönöm! <3
      Igen, voltam már külföldön párszor. Olaszországban néhányszor, meg ugye itt a környéken: Ausztria(Bécs), Szlovákia(osztálykirándulás)
      Te hol voltál? (nyugodtan írj(atok) magatokról, szívesen olvasom az ilyesmit)

      Törlés
  3. Én voltam New York-bán,Párizsban,Horvátországban, Bécsben,Londonban

    VálaszTörlés