Minden bejegyzés elejére

Minden bejegyzéscím elé képzeljétek ezt: You must...

2014. július 9., szerda

Might Read&Watch it: Alkonyat

Halihó! :D
Bocsánat, hogy kissé későn, de itt az új bejegyzés.
Az Alkonyatról egy különleges kérés miatt írok. Tudom, hogy sokan nem szeretik, és tudom, hogy vannak akik imádják, ezért a kettősségért eddig nem mertem bevállalni. De ha valaki ezt szeretné, miért ne? Épp itt volt az ideje az első "You might"-típusú posztnak... :D




Ez az a könyv és film, amiért 6. osztályban minden lány megőrült. Mindenki ezt olvasta egész nap. Ki volt osztva, hogy ki kicsoda a könyvből... :) De komolyan. Én egy ideig tartottam magam, aztán elolvastam. Nos hát... mit mondjak? Annyira nem vált a kedvencemmé. Persze, ha unatkozol/nincs nálad más könyv/stb. akkor el lehet olvasni újra is akár...
A sorozat könyvei

Főszereplők:
- Bella:
A főszereplő csaj, a nagy dilemmával: Edward vagy Jacob?
Szerintem egy kicsit túl idegesnek volt beállítva. Sokat parázott, mindent 8000-szer átgondolt... nekem annyira nem tetszett, sokkal jobban bírtam Alice-t. Bella tulajdonképpen egy személyben a cél, akiért a 2 fiú verseng, és a bíró, hiszen ő dönt, hogy kié legyen. :) Ismét egy kettősség!
Ha már itt tartunk. Bella sokak szemében egy kétszínű kis .... , mert miután Edward lelépett mellőle,megtetszett neki Jacob, aztán mikor Edward visszajött, visszament hozzá, aztán nem tudott dönteni köztük... követni is fárasztó volt. Elhiszem, hogy nehéz a döntés, de ha biztosan tudja, hogy neki a CSILLOGÓ(!!!) vámpír kell, akkor miért hitegeti a másik srácot????
Persze, lehet, hogy hasonló helyzetben én is ezt tenném, nem tudom, nem voltam még ilyen helyzetben. (Ne is legyek...)
Bella
 Ja igen. A film. Szerintem Kristen Stewart nem volt a legjobb választás. Én szebbnek képzeltem Bella-t.
- Edward:
A TÖKÉLETES férfi, Bella szerint legalábbis. A vámpír. A JÓ vámpír. A kedves, aranyos, aki mindenkit meg szeretne védeni. Aki feláldozná magát a lányért.
Igazi romantikus hős, az esetek többségében romantikus és illedelmes. Igazi úriember. Ja, és vadítóan néz ki. Mert aki vámpír, az csak szexi lehet... :)
Őt is kicsit túl aggódónak találtam, persze Bella-nál jobban bírtam. Meg persze, kicsit régimódi volt, de mit vársz valakitől, aki több, mint 100 éves?
Edward
Ó, majdnem kihagytam. A csillogás. Évszázadok óta, ha a vámpír kimegy a fényre, elpatkol. De itt!!! Itt.... CSILLOG!!! :D Ennél a résznél konkrétan röhögtem. Nem elég, hogy Cullen-ék úgy csillognak a napon, mintha valaki nyakon öntötte volna őket csillámporral, ez még tetszik is Bella-nak. A filmnek ez az a része, amiről mindenki tud. Még azok is, akik tuti nem látták a filmet. Például a fiúk. Ha valaki azt mondja nekik, hogy Twighlight, akkor egyből rávágják: "Az a film, amiben csillognak a vámpírok, ugye? Az a nyálas sztori."
Nos, igen. A sztori picit nyálas. Az 1. résztől kezdve mindenki tudta, hogy mi lesz a vége. Összejönnek, Bella vámpír lesz, és mindenki happy. Igen, a fordulatokra (Jacob, a lányuk, a Volturi) senki se számított.
A Cullen család
- Jacob:
A farkasfiú. Hirtelen haragú, lobbanékony. Sokkal jobban bírtam, mint a vámpírsrácot. Egyrészt -bár nem vagyok elájulva tőle, hogy hű, de szexi- Taylor Lautner-t jobban szeretem, mint Robert Pattinson-t. Azaz, jobban néz ki. Ennyi. Másrészt, Edward karaktere, mint mondtam, nekem túl óvatos és komoly volt. Jacob sokkal lazább és vadabb. Bármitől képes elveszteni a fejét, gyorsan dönt, gyorsan cselekszik. Egyszóval pörög.
Jacob is rajong Bella-ért, ugyanakkor valószínűleg a legelejétől tisztában van vele, hogy nem győzhet. Ha Bella igazán őt akarná, akkor mikor Edward lelépett mellőle, összejött volna Jake-kel, és boldogan élt volna vele, ameddig mindketten végelgyengülésben ki nem múlnak. De ez nem történt meg, ezért Jake-nek Bella nélkül kell végelgyengülnie... :D (bocsi...)
Jacob

És, igen. A vége. Amikor a 4. könyvet olvastam, azt hittem, hogy már nem lehet mit beletenni. Bella terhes, lesz egy gyereke, Edward a férje, Jacob majd elmegy valahova, vagy kibékülnek, stb. Nem, á nem. Nehogy ilyen egyszerű legyen! Jacob beleszeret (bevésődik) Bella lányába!! Most komolyan. Milyen érzés lehet? Van egy ember, akibe szerelmes vagy évek óta. Aztán, lesz egy gyereke. te pedig beleszeretsz a gyerekébe, aki mondjuk 20 évvel fiatalabb nálad!!!!! TE JÓ ÉG! Ennél a résznél dobtam el először könyvet a kezemből. Úgy éreztem, hogy nem lehet. Ez nem lehet. Ez túl... gusztustalan, furcsa, morbid, felháborító? Nem tudom, egyszerűen nem találok rá szavakat.

A sztori:
 A történet nagyon leegyszerűsítve egy szerelmi háromszögre épül. Edward-Bella-Jacob. Rengeteg ilyen sztori volt már, ahol 2 srác ugyanazért a lányért harcolt. Vagy a lányé volt a döntés vagy valamelyik srác a szükséges idő előtt elhalálozott. Szerencsére, itt mindkettő túlélte. :)
A szerelmi háromszög

Az egészről:

Hát. Ez a műalkotás (a könyv és a film is) kapott már hideget-meleget. Nem nekem kell eldöntenem, hogy jó-e vagy rossz. Nem is akarnám. Csak a véleményemet tudom elmondani.
Tehát: Olvasni jó volt, mert jól lett megírva. Nem 'életem legjobb könyve' meg hasonlók, de nem volt rossz sem. Olyan, elolvasom, aztán felrakom a polcra, típusú könyvnek mondanám.
A filmnek csak az 1. részét láttam, de köszönöm, elég volt egy életre! Szerintem borzasztóan rossz. Az egyetlen, ami tetszett benne, az Bella magyar hangja. Ennyi. (Újabban hogy rákattantam a szinkronos hangokra... :D ) A könyv azért volt jobb, mert abban benne van Bella minden gondolata, a filmben pedig logikus módon nincs. Így viszont sokat veszít a történet a pörgősségéből, sokkal nehezebben érted meg az összefüggéseket... nekem nem tetszett, na. De lehet, hogy bennem van a hiba. Sőt, magamat ismerve, valószínű. :)
Ha valaki nem szereti ezt a filmet, és nevetni akar egy jót, akkor ajánlom ezt: Vámpíros film . Fantasztikus paródia. :D Angol, de van hozzá felirat is... érdemes megnézni.



Ismét itt a vége. Sajnálom, hogy ilyen későn tettem közzé ezt a kis írást. Több a kép, mint a szöveg, amiért bocsi. Azért remélem, nem volt olyan borzasztó.
Ha van tipped, hogy miről írjak, miről szeretnél olvasni, kommentelj nyugodtan. Tényleg. Mindenkit meghallgatok.
Írjatok nekem, várni fogom!
Hamarosan újra jelentkezem, amint kitaláltam, hogy miről írjak(vagy ti megmondjátok).
Addig is jó szünetet, és menjetek nyaralni valahová és ne üljetek otthon egész nap, mint én. (Jó ez nem igaz, nem egész nap ülök otthon. De majdnem egész nap.)
Bye,
én


























12 megjegyzés:

  1. Köszi hogy írtál az alkonyatról.
    Amúgy az a kép amin Bella és Edward van nekem meg van poszteren
    Írhatnál :
    Kellékfeleség
    Exférj újratöltve
    Csajok Monte-carlóban
    Hamupipőke-történet
    Harry Potter
    Hölgyválasz
    Marley meg én
    A tánc szenvedélye
    Hercegnővédelmi program
    Szeretném ha szeretnél
    Anyád napja
    Megint 17
    Mamma Mia!
    Az ördög pradát visel
    16 kívánság
    A neveletlen hercegnő
    Tükröm tükröm
    Nagyfokú
    Nagyfiúk
    Apafej
    Apád-Anyád ide jöjjön!
    Rocktábor
    Tökéletes hang
    Varázslók a Waverly helyből
    Barátok közt
    Jóban rosszban

    Csak könyvekről és filmekről szól a blog?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha, ez jó sok lett, köszönöm! :)
      Nem, nem csak könyvekről és filmekről szól, lesz benne más is, csak gondoltam a könyvekkel és filmekkel egyszerűbb kezdeni, nem pedig az olyan dolgokkal, amikről egy kicsit nehezebb írni, meg amikről gondolkodni kell.
      Van pár dolog a listádon,amit nem ismerek, úgyhogy azokról először infókat kell gyűjtenem,de a többiről fogok írni.
      Még egyszer köszönöm,hogy írtál!

      Törlés
  2. Írhatnál:
    A Szent Johanna Gimi
    Akkor szakítsunk
    Bábel
    Ezek Leiner Laura könyvei

    Hűvösvölgyi suli

    Mikor jön a kövi?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszi a tippeket. Leiner Laura könyveiről előbb-utóbb biztosan írtam volna, mert szerintem nagyon jók! Nem baj, ha a 3 Leiner Laura könyvről együtt írok?
      A Hűvösvölgyi sulit nem ismerem, de utánajárok...

      Törlés
    2. ja, és a következő rész hétfő-kedd körül várható

      Törlés
  3. Nem baj ha hétfőn jön
    Én nagyon imádom Leiner Laura könyveit.
    Olvastad a könyvei közül:
    REMEK
    Ez is remek
    Közhelyek
    Russel &Bee
    Nyomból is megárt a sok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, ezeket nem olvastam sajnos. Hallottam róluk, lehet, hogyha lesz időm elolvasom őket. (azaz 2 év múlva kb :D)
      van egy szép listám, hogy mit szeretnék kiolvasni a közeljövőben, ez most egy kicsit hosszú lett... +kötelezők is vannak, úgyhogy majd valamikor ezekre is sort kerítek

      Törlés
  4. Milyen könyveket?
    Nem baj ha a következő hétfőn jön de hosszú legyen
    Csak én olvasom a blogodat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miket szeretnék kiolvasni?
      - Marc Levy: Ki nem mondott szavaink
      - Isabel Wolff: A legjobb kép róla, Séta az időben, Mesés ruhák kalandjai-egy vintage bolt körül
      - Helen Fielding: Bridget Jones 3.
      - William Golding: A legyek ura
      - Cecilia Ahern: Életed regénye (vagy életem... nem vagyok benne biztos, hogy mi a címe)
      Nyugi, jó hosszú lesz. Már most hosszabb,mint az eddigi összes poszt, és még nincs vége. (még csak a 30%-ánál tartok)
      Hogy ki olvas és ki nem, azt én nem tudom.... :)

      Törlés
  5. Holnap jön a rész? Miről lesz szó?

    VálaszTörlés
  6. Szia! :) Olvastam a könyvet és a filmet is láttam. De azt kell mondjam, hogy nem nyerte el a tetszésem. Avval nagyon egyetértek, hogy Kristen-nél jobbat is válazthattak volna. Számomra csak még egy sablonfilm volt, de lehet valakinek a kedvenc filmljévé vált. Mindenkinek más a véleménye. :)

    VálaszTörlés